Hoe worden garantieclaims afgehandeld?

Beixo gelooft in haar producten en zal zich maximaal inzetten om u tevreden te houden. Mocht u toch een claim hebben dan dient u deze aan te melden bij uw dealer. Na het constateren van enig gebrek bent u verplicht om het gebruik van de betreffende fiets onmiddellijk te staken en voorts al het mogelijke te doen en te laten ter voorkoming van (verdere) schade.

Download hier de volledige garantiebepalingen van beixo.

Biedt beixo ook verzekeringen aan?

Jazeker. Beixo werkt samen met ENRA voor de verzekering.

De fietsverzekeringen van ENRA zijn af te sluiten voor drie of vijf jaar voor een éénmalige premie. Daarbij kan er gekozen worden voor een diefstalverzekering of een cascoverzekering (inclusief diefstal). De cascoverzekering is inclusief een verhaalsrechtsbijstandverzekering, een ongevallen-opzittendenverzekering en voor de gekozen looptijd gratis hulpverlening bij pech.

Voor E-bikes biedt ENRA een aparte verzekering. Bij de cascoverzekering (inclusief diefstal) krijg je voor de gekozen looptijd eveneens gratis hulpverlening bij pech. Een optionele garantiedekking behoort bij deze verzekering ook tot de mogelijkheden.

Op deze website sluit je direct een fietsverzekering bij ENRA af.

Kan ik een beixo ook afhalen?

Indien je ervoor kiest om je beixo bij een dealer of in De Bilt af te halen ontvang je bericht van ons op het moment dat de fiets rijklaar is. Afhalen van je beixo is mogelijk op afspraak en tijdens de openingstijden van de desbetreffende dealer of van beixo.

Past een beixo in mijn auto?

Uit ervaring blijkt dat een beixo vouwfiets in de meeste auto’s, campers en caravans past.

Uiteraard hangt dit sterk af van het model beixo en het type auto. Wij bieden in De Bilt voldoende ruimte en testmodellen om rustig te passen en te meten. Want eigenlijk hebben we nog nooit iemand moeten teleurstellen.

Hoe werkt de garantie?

Beixo geeft drie jaar volledige garantie op het frame en op de cardanas. Op de overige onderdelen hanteren wij de standaard fabrieksgarantie. Deze bedraagt één jaar.

Voor de elektrische fietsen gekocht na 1 januari 2016 geldt een garantieperiode van twee jaar op de accu en de overige elektrische onderdelen.

Alleen de eerste eigenaar kan aanspraak maken op garantie. Slijtage en vocht vallen buiten de garantie. De garantie vervalt bij foutieve montage van accessoires, demontage van de cardanas en bij oneigenlijk gebruik zoals stuntrijden. In eerste instantie verwijzen wij u naar uw eigen fietsenmaker. Deze kan 9 van de 10 problemen oplossen.

 

Hoe werkt het herroepingsrecht?

Niet tevreden?
Ondanks dat we ons uiterste best doen uw bestelling compleet en onbeschadigd te leveren kan er uiteraard eens iets mis gaan. Mocht dit het geval zijn, dan kunt u contact met ons opnemen.

Herroepingsrecht
Bij de online aankoop van producten heeft u als consument altijd de mogelijkheid de overeenkomst zonder opgave van redenen te ontbinden, gedurende ten minste veertien dagen. Deze termijn gaat in op de dag na ontvangst van het product. Tijdens deze termijn moet u wel zorgvuldig omgaan met het product en de verpakking. Het product kan slechts in die mate worden uitpakt of gebruikt voor zover dat nodig is om te kunnen beoordelen of u het product wenst te behouden. Indien u van uw herroepingsrecht gebruik maakt, moet het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking geretourneerd worden, conform de door de ons verstrekte redelijke en duidelijke instructies. Voor een annulering van een bestelling rekenen we altijd €15,00 administratiekosten.

Winkelaankoop
Bij een aankoop in onze showroom in De Bilt geldt het bovenstaande niet. Voor geannuleerde orders rekenen wij altijd een bedrag van 15% over het totale aankoopbedrag.

Kan ik mijn beixo ook afhalen?

Indien je ervoor kiest om je beixo in De Bilt af te halen ontvang je bericht van ons op het moment dat de fiets rijklaar is. Afhalen van je beixo is mogelijk op afspraak en tijdens de openingstijden van beixo. Deze zijn maandag tot donderdag: 10:00 uur tot 17:00 uur, op vrijdag van 10:00 uur tot 21:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 16:00 uur.

Wat is de levertijd?

De levertijd is, indien voorradig, omstreeks een week. Mocht een product onverhoopt niet voorradig zijn dan stellen wij jou hier binnen korte termijn van op de hoogte. Je bent zo altijd op de hoogte van de termijn waarbinnen het product wordt bezorgd. Het zal u duidelijk zijn; onze producten gaan vergezeld van een goede service. De bezorging is hier een onderdeel van. Beixo werkt hiervoor samen met Distri-Net. Zij nemen contact op over een passende afleverdatum. Bij u thuis of op kantoor neemt de chauffeur en tevens monteur de fiets uit de verpakking en verzorgt de laatste handelingen om de fiets tip-top afgesteld aan te bieden. Beixo bezorgt in geheel Nederland en Vlaanderen.

Moet ik een verwijderingsbijdrage betalen?

Om zoveel mogelijk accu’s te recyclen werkt beixo samen met Stibat. Om fietsaccu’s goed te kunnen recyclen is er per 1 januari 2014 een landelijke verwijderingsbijdrage van € 14,- ingevoerd. Dit is een vast bedrag, onafhankelijk van de fietsprijs of het accutype. Deze verwijderingsbijdrage mogen wij niet in de uiteindelijke prijs of aanbieding verrekenen en zal dus apart afgerekend worden.

Uw defecte accu kunt u gratis bij ons of iedere beixo-dealer inleveren.