Hoe worden garantieclaims afgehandeld?

Beixo gelooft in haar producten en zal zich maximaal inzetten om u tevreden te houden. Mocht u toch een claim hebben dan dient u deze aan te melden bij uw dealer. Na het constateren van enig gebrek bent u verplicht om het gebruik van de betreffende fiets onmiddellijk te staken en voorts al het mogelijke te doen en te laten ter voorkoming van (verdere) schade.

Download hier de volledige garantiebepalingen van beixo.

Biedt beixo ook verzekeringen aan?

Jazeker. Beixo werkt samen met ENRA voor de verzekering.

De fietsverzekeringen van ENRA zijn af te sluiten voor drie of vijf jaar voor een éénmalige premie. Daarbij kan er gekozen worden voor een diefstalverzekering of een cascoverzekering (inclusief diefstal). De cascoverzekering is inclusief een verhaalsrechtsbijstandverzekering, een ongevallen-opzittendenverzekering en voor de gekozen looptijd gratis hulpverlening bij pech.

Voor E-bikes biedt ENRA een aparte verzekering. Bij de cascoverzekering (inclusief diefstal) krijg je voor de gekozen looptijd eveneens gratis hulpverlening bij pech. Een optionele garantiedekking behoort bij deze verzekering ook tot de mogelijkheden.

Op deze website sluit je direct een fietsverzekering bij ENRA af.

Hoe werkt de garantie?

Beixo geeft drie jaar volledige garantie op het frame en op de cardanas. Op de overige onderdelen hanteren wij de standaard fabrieksgarantie. Deze bedraagt één jaar.

Voor de elektrische fietsen gekocht na 1 januari 2016 geldt een garantieperiode van twee jaar op de accu en de overige elektrische onderdelen.

Alleen de eerste eigenaar kan aanspraak maken op garantie. Slijtage en vocht vallen buiten de garantie. De garantie vervalt bij foutieve montage van accessoires, demontage van de cardanas en bij oneigenlijk gebruik zoals stuntrijden. In eerste instantie verwijzen wij u naar uw eigen fietsenmaker. Deze kan 9 van de 10 problemen oplossen.